Monster Exchange

Zaregistrováno 07.11.2005


José Subiri, Teatinos, Španělsko

Jitka Klocová, ZŠ 28. října Neratovice, Česká republika


Předměty: Cizí jazyky , výtvarná výchova

Jazyky: EN

Věk žáka: 12 - 13

Cílem této spolupráce mezi dvěma školami v Česku a Španělsku je vytvoření individuálního spojení a přátelství mezi studenty těchto dvou škol a zvýšení a posílení jejich znalostí anglického jazyka a ICT dovedností. Děti si navzájem napíší úvodní dopis a pošlou fotografie. Další spolupráce je vedena na základě myšlenky www.monsterexchange.org .

Projekt probíhal paralelně na obou školách ve stejném časovém rozmezí. Dal by se rozdělit do 3 fází:

  1. tvorba vlastního MONSTRA, jeho popis a odeslání popisu
  2. tvorba neznámého MONSTRA pouze podle zaslaného popisu
  3. porovnání výsledků práce s originálem

· na hodině výtvarné výchovy nakreslili žáci své MONSTRUM a dali mu jméno (této fáze se mohou zúčastnit i žáci, kteří se neučí anglický jazyk)

· byly vybrány nejlepší obrázky a při hodině anglického jazyka každý student dostal jedno MONSTRUM, popsal ho (popis by měl být co nejpodrobnější, protože bude jediným vodítkem pro španělskou stranu)

· anglické popisy našich MONSTER jsme při hodině informatiky odeslali do Španělska, originály jsme uschovali až na závěrečnou fázi projektu.

· žáci ve španělské škole učinili totéž, takže jsme obdrželi popisy španělských "strašidel"

· angličtináři je museli přeložit do českého jazyka a mohla nastat další fáze – překreslování neznámého obrázku pouze podle jeho popisu. Této práce se znovu mohla zúčastnit celá třída

· hotové obrázky byly elektronickou poštou při hodině informatiky odeslány do Španělska a my jsme očekávali, jak moc se obrázky, které dostaneme my, budou podobat našemu originálu

· při hodině informatiky jsme práci završili vytvořením powerpointových prezentací, kde jsme porovnali originál a překreslenou kopii českých a španělských MONSTER.

Práce na projektu nebyla náročná na jazykové vybavení žáků, dala by se zvládnout i v nižších ročnících. Při kreslení monster mohli jejich tvůrci zapojit fantazii a nebyli omezováni žádnými pravidly. Projekt není náročný ani časově a je zábavný pro všechny účastníky – žáky i učitele. Výtvarné práce je možné publikovat i na domovské stránce www.monsterexchange.org , což určitě celé práci může přidat na atraktivitě.

Ne všem "mladým Picassům" se práce povedla a někdy ani nebyla chyba na jejich straně. Stačilo při popisování nebo anglickém překladu zapomenout na množné číslo a už bylo překreslené Monstrum jednoruké a jednonohé. Dobře zde funguje zpětná vazba a žáci si mohli při porovnávání uvědomit, jaké chyby udělali.

Vyjádřeno několika slovy: projekt je nenáročný, spíše kratší, poučný a hlavně FUNNY .




Monster exchange
View more presentations from jitkaa.


webová stránka projektu: monster.unas.cz