Z čísel skládáme přátelství

Zaregistrováno 17.05.2009

Katarína Kyseľová, Základná škola s materskou školou, Školská 490, Teplička nad Váhom, Slovensko

Jitka Klocová, ZŠ 28. října Neratovice, Česká republika


Předměty: Informatika/ICT , Matematika

Jazyky: SK - CZ

Věk žáka: 12 – 14

Používané nástroje: e-mail, Jiný software (Powerpoint, video, grafika), MP 3, Videokonference

Cíle: Cílem tohoto projektu je vzbudit u dětí zájem o matematiku. Hravou formou rozvíjet logické myšlení žáků, využiť vedomosti z učiva... přečtěte si víceCílem tohoto projektu je vzbudit u dětí zájem o matematiku. Hravou formou rozvíjet logické myšlení žáků, využiť vedomosti z učiva aritmetický průměr na vyhodnocení výsledků. Také zlepšovat ICT dovednosti.

Postup práce: Prezentace žáků pomocí vyřešení rébusu. Zorganizovat a vybrat nejlepší návrh loga projektu. Statisticky zpracovávat vybrané údaje. Vymyslet a zpracovat v powerpointu matematické pohádky... přečtěte si vícePrezentace žáků pomocí vyřešení rébusu. Zorganizovat a vybrat nejlepší návrh loga projektu. Statisticky zpracovávat vybrané údaje.

Očekávané výsledky: Úspěšné rozluštění prvního rébusu Kdo je kdo a zveřejnění na twinspace a twinblogu. Prezentace školy. Všechny ostatní statistiky a výsledky také... přečtěte si vícePrezentace školy. Všechny ostatní statistiky a výsledky také zveřejňovat na twinspace a twinblogu. Podle možnosti vytvořit webovou stránku projektu. Komunikace dětí pomocí IM programů. V ideálním případě by mohlo dojít k navázání pevných vzájemných přátelství, která by mohla být zakončena studentskou výměnou v rámci programu Comenius.

Informace

Projekt chce podpořit netradiční přístup k matematice, kdy prostřednictvím statistiky a dalších matematických výpočtů budeme nejen rozvíjet matematické dovednosti, ale také se lépe poznávat. Chceme porovnat velké množství měřitelných údajů od fyzické konstituce přes rodinné prostředí až po školní vzdělávání. Přispějeme i ke zlepšování sociálních dovedností a dalších schopností. Objevování kreativních stránek matematiky a využívání matematiky příjemným způsobem zajistíme tvorbou matematických pohádek s námětem právě probíraného učiva.


samostatný blog projektu: z-cisel.blogspot.com


Aktivity projektu

Na projektu pracujeme už 3. rokem a stihli jsme mnoho aktivit. Nejdříve jsme představili svoje města a školy. A samozřejmě také sebe. Na twinspace také najdete nějaké naše fotografie - starší i novější.

Se statistikou jsme začali na svém vlastním těle. Výška, váha, velikost nohy a délka vlasů.

Pak jsme statisticky zpracovali naše rodiny. Počet sourozenců, tet, strýců, věk otce a matky. Také kolik máme místností a třeba i domácích zvířat.

Cesta do školy, včetně map, se povedla. Porovnávali jsme délku v metrech, příp. kilometrech a čas. Pomohly nám online mapy a samozřejmě Excel.

V období vysvědčení nás napadlo, že porovnáme školní předměty a známky, které jsme z nich dostali. Už jsme dále nezjišťovali, kdo je chytřejší.

Na záver jsme využili celostátního statistického projektu Minisčítání, který probíhal v České republice a výborně se nám do projektu hodil. Porovnali nabízené otázky, kterých bylo 17 a týkaly se nejen školy, ale i volného času a zájmů.

_______________________________________________________________________

výsledky z kategorie Rodina:

česká rodina z Neratovic a okolí (menší město)

Sourozenců: 1,9

Místností: 5

Věk otce: 43

Věk matky: 38

Počet zvířat: 2,95

Bratranců/sestřenic: 6,43

Počet tet/strýců: 4,94


slovenská rodina z Tepličky (vesnice)

Sourozenců: 1,4

Místností: 5,1

Věk otce: 39,7

Věk matky: 34,45

Počet zvířat: 22

Bratranců/sestřenic: 8,55

Počet tet/strýců: 6,85

___________________________________________________________________

výsledky z kategorie Cesta do školy:

Celá trieda prejdeme do školy dokopy 30,8 km a trvá nám to 180 min.

Moja cesta do školy je 1 km a trvá mi to 5 min. na bicykli a 11 min. pešo.

Najkratšiu cestu do školy má Tomáš Dubec. Do školy ide 350 m a trvá mu to 4min.

Najdlhšiu cestu do školy má Jakub Rolko a to 8,4 km a trvá mu to 10 min. autom.

My chalani máme dokopy 18050 m. a trvá nám to 100min.

Baby to majú dokopy 12750 m. a trvá im to 80 min.


******************

Moje cesta do školy je : 500 m.

Nejdále cestu má: Herynk 9200 m

Nejkratší cestu má: Bušínský 200 m

Nejdále z děvčat má: Machačová 7500 m

Nejkratší z děvčat má : Gelatková 300 m

Celá třída ujde do školy : 53km 100m.

Děvčata mají cestu do školy dohromady dlouhou 30 km 900 m .

Chlapci mají dohromady do školy dlouhou cestu : 22km 200m.

průměrná vzdálenost cesty do školy: 1831 m

_______________________________

Minisčítání - neoblíbený předmět

8.B je česká škola
8.D je slovenská škola

12. Neoblíbený předmět

8 B

8 D

Počet

Podíl v %

Počet

Podíl v %

dějepis

1

3,7

2

10

chemie

1

3,7

0

0

český jazyk

4

14,8

6

30

matematika

0

0

1

5

tělocvik

2

7,4

1

5

zpěv

1

3,7

1

5

fyzika

18

66,7

9

45





současné fotografie obou osmých tříd: